!!

JOM DAFTAR

Kepada pelawat yang dihormati. Dimaklumkan bahawa Forum diskusi ini ditutup untuk pelawat buat seketika.

Pelawat adalah disaran mendaftar bagi membolehkan pengaksesan forum sepenuhnya.  Untuk mendaftar sila e-mel ke dahalan@harmoni-my.org dan nyatakan user id dan pwd.

Pelawat hanya boleh melihat kategori dan tajuk topik sahaja.

JOM DAFTAR.

Oh ya...kalau nak 'donate' sila ke http://harmoni-my.org dan klik aje iklan dari nuffnang tu.....klik kat nuffnang bawah ni pun okay....Pak Ndak

CARI POSKOD



Author Topic: ciri-ciri bintang Sagittarius  (Read 2097 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline nuanza

  • Leftenan Komander
  • *
  • Posts: 1926
  • Karma: +5/-2
  • Gender: Female
  • Last Login:January 02, 2012, 07:50:07 PM

  • Activity
    0%
ciri-ciri bintang Sagittarius
« on: May 29, 2007, 08:17:46 AM »
SAGITTARIUS : YANG BERWAWASAN LUAS

( 23 November - 20 Disember )



Ciri Positif



Orang yang dilahirkan pada tarikh di antara 23 November hingga 20
Disember
dikatakan bernaung di bawah zodiak Sagittarius , yang berlambang
pemanah.

Sagittarius minat belajar , bersikap optimis , kembara ,
kefahaman - diri , berminda tinggi , mempunyai hati nurani ,
berpegang
pada agama , psikologi , suka pada keseronokan , bijaksana , selalu
ada
tuah , gemar penerokaan dan ada pelbagai impian.



Ciri Negatif



Walau bagai mana pun , ada kalanya Sagittarius berada dalam kecuaian
,
tidak mematuhi undang - undang , berada dalam kegelisahan ,
pembaziran ,
terlalu menurut kehendak hati , tidak jujur dan tidak
bertanggungjawab.



Kualiti Astrologi



Sagittarius termasuk dalam kategori berubah - ubah , iaitu mempunyai
daya
pengubahsuaian , daya penyesuaian dan daya keseimbangan. Dengan
kualiti
ini anda adalah kreatif walaupun tidak selalu praktikal.

Lambang - lambang yang termasuk dalam kategori berubah - ubah selain
Sagittarius ialah Gemini, Virgo dan Pisces.



Sagittarius Sepintas Lalu





Lambang : Pemanah

Kunci Kata : Optimis

Kekuatan : Ketahanan Diri

Perlu Perbaiki : Keupayaan Berkomunikasi

Cepat Mesra Dengan : Aries

Perlu Belajar Daripada : Gemini

Untuk Keselamatan Berpaling

Kepada : Pisces

Kerjaya Boleh Dipergaruhi Oleh : Virgo

Perkara kerohanian Mudah

Dibantu Oleh : Leo ; Scorpio

Warna : Biru ; Biru Tua;

Warna Yang Membuahkan Cinta,

Asmara dan Harmoni : Kuning ; Kuning - Oren

Warna Yang Menampilkan

Kehebatan Diri : Hitam ; Biru Nila

Batu Permata : Pekung ; Firus

Logam : Timah

Bau - bauan : Melati ; Bunga teluki ;
Damar

Hari Terbaik : Khamis





Gelagat Perhubungan



Orang yang dilahirkan dibawah lambang Sagittarius adalah seorang yang
cintakan kebebasan. Jadi , ini bermakna anda bukanlah seorang yang
posesif
( pengongkong ). Anda merupakan kawan atau pasangan yang menyenangkan
kerana anda mempunyai wawasan yang luas dan bersikap tenang.

Anda gemar mencari seberapa banyak kawan tetapi hanya
segelintir
sahaja yang anda dapat percayai. Dari segi perhubungan yang
membuahkan
cinta , Sagittarius gemar bertukar - tukar kawan atau pasangan
sebelum
bertemu dengan pasangan yang paling secocok.

Namun , Sagittarius seorang kekasih yang setia. Pasangan
yang
anda gemari ialah bukan dari jenis yang cemburu. Jadi , pasangan yang
sesuai dengan anda ialah Aries ( 21 Mac - 20 April ) dan Gemini ( 21
Mei -
20 Jun ). Sebaliknya , hubungan anda dengan Capricorn ( 21 Disember -
19
Januari ) atau Cancer (21 Jun - 20 Julai) perlu anda hindari lantaran
kurang sesuai denga anda.

Aries sesuai dengan anda kerana Aries juga menyukai pada
kebebasan . Sifat Aries yang periang dan cerdas juga sangat
menyenangi
anda. Begitu juga dengan hubungan anda dengan Gemini kerana Gemini
sukakan
kebebasan dan periang yang mana sudah tentu sesuai dengan anda. (
Sagittarius )

Walau bagaimana pun , Capricorn yang cemburu dan posesif
agak
kurang sesuai bagi Sagittarius yang gemarkan kebebasan. Begitu juga
hubungan anda dengan Cancer yang agak sensitif . Ini kerana orang
Sagittarius tidak bersedia untuk meluangkan masanya untuk menyelami
isi
hati orang yang sensitif.



Perhubungan Seks



Orang yang dilahirkan di bawah lambang Sagittarius ini akan terus
mencari
cinta sejati . Tetapi apabila anda menemui cinta yang sejati , anda
akan
terus mengabdikan diri anda pada pasangan anda itu.

Sagittarius suka berterus terang tetapi ada kalanya anda
suka
menimbang - nimbangnya terlebih dahulu. Sebaik - baik sahaja sudah
membuat
keputusan , anda akan ke ranjang dengan pasangan anda sehingga dia
tidak
berupaya menolak lagi sehingga kamu mendapat kepuasan bersama.

Sagittarius bersedia menggunakan kuasa mempergaruhi
sehingga
tidak banyak daripada pasangan anda yang berpeluang menolak kemahuan
anda
. Dengan kata lain , Sagittarius selalu menjadikan sesuatu yang
dibayangkannya menjadi kenyataan . Lantaran itu , pasangan
Sagittarius
harus bersedia mengendalikan setiap tindak - tanduk Sagittarius demi
mengelakkan kelukaan.





Kerjaya dan Kewangan



Sagittarius agak memilih pekerjaan . Anda seorang pemikir yang
mempunyai
impian yang 'besar'. Anda mengkehendaki wang , nama , glamour ,
prestij
dan pengiktirafan masyarakat. Namun , kerjaya yang sesuai bagi
Sagittarius
ialah tugas dan tanggungjawab yang melibatkan perkhidmatan amali
kepada
orang lain seperti jururawat , doktor , agen pelancongan , pegawai
kewangan atau pegawai di syarikat menjual ubat - ubatan.

Di tempat kerja , Sagittarius sememangnya rajin , tekun ,
suka
menolong rakan sekerja dan suka memuji kawan dan ketua. Dengan
mempunyai
kerjaya yang sesuai , Sagittarius biasanya mudah mendapat wang.
Tetapi ,
orang Sagittarius tidak mengutamakan wang yang begitu banyak,
lantaran
sikap kesederhanaan yang terdapat dalam diri anda.

Apabila menghadapi masalah kewangan , Sagittarius biasanya
mudah
mendapat bantuan dari keluarga atau perniagaan keluarga. Ini berlaku
demikian kerana sememangnya sifat Sagittarius sentiasa mementingkan
kawan
, sehingga apabila diri anda berada dalam kesempitan ada sahaja kawan
yang
menghulurkan bantuan nasihat atau kebendaan .



Keluarga dan Rumah Tangga



Sagittarius sukakan keluarga dan rumah tangga yang harmoni. Sikap
demikian menyebabkan sebarang masalah yang dihadapi Sagittarius
segera
dapat diatasi dengan bantuan anggota keluarga. Sagittarius suka
memberi
kebebasan kepada kanak - kanak dan remaja . Walau bagaimana pun ,
apabila
berhadapan dengan anak - anak sendiri , anda agak mengongkong mereka.

Walaupun terdapat sedikit masalah dengan anak - anak pada
peringkat awal , namun pada keseluruhannya , orang Sagittarius
berjaya
mengatasi berkat kerjasama dan persefahaman.
no signature

Offline baby

  • Leftenan Muda
  • *
  • Posts: 328
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Female
  • Last Login:November 08, 2007, 12:42:21 AM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #1 on: June 13, 2007, 05:50:16 PM »

Cepat Mesra Dengan : Aries

pasangan yang sesuai dengan anda ialah Aries ( 21 Mac - 20 April )
Aries sesuai dengan anda kerana Aries juga menyukai pada
kebebasan . Sifat Aries yang periang dan cerdas juga sangat
menyenangi anda.



hik hik hik hik.....  ;D  ;D  ;D

it ain't over........................till................its really over......

Offline nuanza

  • Leftenan Komander
  • *
  • Posts: 1926
  • Karma: +5/-2
  • Gender: Female
  • Last Login:January 02, 2012, 07:50:07 PM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #2 on: June 14, 2007, 07:57:35 AM »

Cepat Mesra Dengan : Aries

pasangan yang sesuai dengan anda ialah Aries ( 21 Mac - 20 April )
Aries sesuai dengan anda kerana Aries juga menyukai pada
kebebasan . Sifat Aries yang periang dan cerdas juga sangat
menyenangi anda.




hik hik hik hik.....  ;D  ;D  ;D



 :ihih: :hand:
no signature

Offline baby

  • Leftenan Muda
  • *
  • Posts: 328
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Female
  • Last Login:November 08, 2007, 12:42:21 AM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #3 on: June 18, 2007, 01:17:30 PM »
sagi nih...manja...........suka mendesak yg aku xtahan....pergh!!
apa g? tah ler..........da xbape igt..
it ain't over........................till................its really over......

Offline Awan

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 629
  • Karma: +4/-0
  • Last Login:February 29, 2008, 11:37:02 AM
  • Scorpio Woman - Hunted by God and Wanted by Men

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #4 on: June 18, 2007, 01:53:33 PM »
sagi nih...manja...........suka mendesak yg aku xtahan....pergh!!
apa g? tah ler..........da xbape igt..

memang manja gila, kuku dia pun tiap2 minggu aku yang potongkan.. :frown2:
I'd rather have bad times with you
than good times with someone else
I'd rather be beside you in a storm
than safe and warm by myself

**The only true painful good-byes are the ones that are never said and never explained**

Offline baby

  • Leftenan Muda
  • *
  • Posts: 328
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Female
  • Last Login:November 08, 2007, 12:42:21 AM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #5 on: June 18, 2007, 04:46:38 PM »
wah...untung sey.........

 :hand:  :hand:  :hand:  :hand:
it ain't over........................till................its really over......

Offline Awan

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 629
  • Karma: +4/-0
  • Last Login:February 29, 2008, 11:37:02 AM
  • Scorpio Woman - Hunted by God and Wanted by Men

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #6 on: June 19, 2007, 11:59:08 AM »
wah...untung sey.........javascript:void(0);
hand

 :hand:  :hand:  :hand:  :hand:

Pu3 jaga comei baik2 tau...  :thumbsup: jangan cubit dia tau... :hand:
I'd rather have bad times with you
than good times with someone else
I'd rather be beside you in a storm
than safe and warm by myself

**The only true painful good-byes are the ones that are never said and never explained**

Offline baby

  • Leftenan Muda
  • *
  • Posts: 328
  • Karma: +0/-0
  • Gender: Female
  • Last Login:November 08, 2007, 12:42:21 AM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #7 on: June 19, 2007, 12:20:36 PM »
patut dia pun sama la kna amik ati aku.....................
it ain't over........................till................its really over......

Offline Awan

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 629
  • Karma: +4/-0
  • Last Login:February 29, 2008, 11:37:02 AM
  • Scorpio Woman - Hunted by God and Wanted by Men

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #8 on: June 19, 2007, 02:12:42 PM »
patut dia pun sama la kna amik ati aku.....................

Dia akan buat apa saja tuk ko kalau betul dia cayang kat ko... :smile:
I'd rather have bad times with you
than good times with someone else
I'd rather be beside you in a storm
than safe and warm by myself

**The only true painful good-byes are the ones that are never said and never explained**

Offline nuanza

  • Leftenan Komander
  • *
  • Posts: 1926
  • Karma: +5/-2
  • Gender: Female
  • Last Login:January 02, 2012, 07:50:07 PM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #9 on: June 19, 2007, 02:14:24 PM »
patut dia pun sama la kna amik ati aku.....................

Dia akan buat apa saja tuk ko kalau betul dia cayang kat ko... :smile:

tapi, org yg x suka kita pun akan buat apa saja utk sakitkan ati kita awan... :'(
no signature

Offline Awan

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 629
  • Karma: +4/-0
  • Last Login:February 29, 2008, 11:37:02 AM
  • Scorpio Woman - Hunted by God and Wanted by Men

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #10 on: June 19, 2007, 02:17:34 PM »
Sagi yang aku kenal, buat apa saja tuk aku temasuk....hmmmm...pengsan masa tengok darah banyak kuar...masa teman aku sari suntuk dalam labour room. :thumbsup: :biggrin5: :smilewinkgrin:
I'd rather have bad times with you
than good times with someone else
I'd rather be beside you in a storm
than safe and warm by myself

**The only true painful good-byes are the ones that are never said and never explained**

Offline Awan

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 629
  • Karma: +4/-0
  • Last Login:February 29, 2008, 11:37:02 AM
  • Scorpio Woman - Hunted by God and Wanted by Men

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #11 on: June 19, 2007, 02:19:03 PM »
patut dia pun sama la kna amik ati aku.....................

Dia akan buat apa saja tuk ko kalau betul dia cayang kat ko... :smile:

tapi, org yg x suka kita pun akan buat apa saja utk sakitkan ati kita awan... :'(

Macam yang aku kena tu ker nuanza ? huhuhu..mana ko gi, aku sms tak jwb? :bonk:
I'd rather have bad times with you
than good times with someone else
I'd rather be beside you in a storm
than safe and warm by myself

**The only true painful good-byes are the ones that are never said and never explained**

Offline nuanza

  • Leftenan Komander
  • *
  • Posts: 1926
  • Karma: +5/-2
  • Gender: Female
  • Last Login:January 02, 2012, 07:50:07 PM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #12 on: June 19, 2007, 02:20:57 PM »
Sagi yang aku kenal, buat apa saja tuk aku temasuk....hmmmm...pengsan masa tengok darah banyak kuar...masa teman aku sari suntuk dalam labour room. :thumbsup: :biggrin5: :smilewinkgrin:


no signature

Offline Awan

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 629
  • Karma: +4/-0
  • Last Login:February 29, 2008, 11:37:02 AM
  • Scorpio Woman - Hunted by God and Wanted by Men

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #13 on: June 19, 2007, 02:34:09 PM »
Sagi yang aku kenal, buat apa saja tuk aku temasuk....hmmmm...pengsan masa tengok darah banyak kuar...masa teman aku sari suntuk dalam labour room. :thumbsup: :biggrin5: :smilewinkgrin:





Menatang hapa tu? ko ternak nyamok lagi ek?  :hand:
I'd rather have bad times with you
than good times with someone else
I'd rather be beside you in a storm
than safe and warm by myself

**The only true painful good-byes are the ones that are never said and never explained**

Offline nuanza

  • Leftenan Komander
  • *
  • Posts: 1926
  • Karma: +5/-2
  • Gender: Female
  • Last Login:January 02, 2012, 07:50:07 PM

  • Activity
    0%
Re: ciri-ciri bintang Sagittarius
« Reply #14 on: June 19, 2007, 02:36:46 PM »
bila perutku rasa nk terburai menahan tawa, menatang tu akan kuar...
no signature