!!

JOM DAFTAR

Kepada pelawat yang dihormati. Dimaklumkan bahawa Forum diskusi ini telah dibuka untuk pendaftaran.

Pelawat adalah disaran mendaftar bagi membolehkan pengaksesan forum sepenuhnya.  Untuk mendaftar sila klik "Register". setelah daftar tunggu approval admin. Semak dari masa ke masa inbox atau spam folder mailbox anda.

Pelawat hanya boleh melihat kategori dan tajuk topik sahaja.

JOM DAFTAR.

Oh ya...kalau nak 'donate' sila ke http://harmoni-my.org dan klik aje iklan dari nuffnang tu.....klik kat nuffnang bawah ni pun okay....Pak Ndak

CARI POSKOD



Author Topic: GREENFIELD ORGANIC (MELILEA)  (Read 1535 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
GREENFIELD ORGANIC (MELILEA)
« on: April 08, 2008, 12:59:36 PM »
GREENFIELD ORGANIK




Melilea Greenfield Organik sesuai untuk Siapa Saja

1) Mereka yang sedar bahawa produk makanan yang menggunakan bahan kimia membahayakan kesihatan

2) Mereka yang ada tanda-tanda sembelit dan buasir

3) Mereka yang terlalu gemuk atau ingin melangsingkan badan, boleh dijadikan sbg makanan gantian harian dapat bantu mengurangkan berat badan tanpa kehilangan nutrien penting

4) Mereka yang lemah, lesu dan ingin menambah berat badan

5) Wanita yang mengalami nyeri dan haidnya tidak teratur

6) Wanita yang putus haid / menopause

7) Mereka yang memiliki tekanan darah tinggi dan tekanan darah rendah

 Mereka yang memiliki kolesterol tinggi

9) Mereka yang mengidap sakit buah pinggang

10) Penderita hepatitis dan gagal fungsi hati

11) Mereka yang usus besarnya tidak normal

12) Mereka yang mengalami pengerasan pembuluh darah

13) Masalah kencing manis(amat bagus sekali ditabur dgn serbuk organik di tempat kudis dan luka)

14) Masalah kulit

15) Masalah nyeri tulang

16) Masalah sendi

17) Flek dan jerawat

1 Masalah batu karang

19) Pengidap tumor

20) Pengidap kanser

21) Pengidap varises

22) Penderita epilepsy

23) Penderita impotent

24) Mereka yang berumur 40 tahun ke atas, tetap ingin cantik jelita, segar sepanjang hari dan awet muda

25) Mereka yang ingin memperbaiki kondisi tubuh dan sedar akan detoksifikasi dan penjagaan kesihatan yang baik

26) Sesuai dan selamat diambil oleh orang yang ingin untuk mengandung, ibu yang sedang mengandung dan ibu yang sedang menyusukan bayi.


Tiga Fungsi Utama MELILEA GREENFIELD ORGANIK

Fungsi Makanan Organik:
Melilea Greenfield Organik adalah makanan alami yang dibuat dari 31 jenis sayuran, buah-buahan dan biji-bijian. Semua bahan tersebut dihancurkan dan dijadikan serbuk pada suhu rencah tanpa kelembaban dengan teknologi tinggi. Makanan organik ini dirumuskan secara khusus oleh beberapa pakar pengobatan alamiah berdasarkan keperluan sel-sel manusia mengikuti kadar-kadar tertentu, untuk memberi bekal zat seimbang kepada berbagai organ tubuh. Produk ini mengandung 4(empat)jenis herba yang berfungsi untuk membuang toksin serta membersihkan saluran usus kita.

Fungsi Naturopati:
Kita telah mengetahui bahwa penyebab utama penyakit itu adalah pengumpulan toksin dalam tubuh kita. Oleh karena itu, pembuangan toksin dari tubuh kita merupakan aspek penting dalam dunia pengobatan alamiah. Produk Melilea Greenfield Organik ini dibuat dengan ramuan khusus yang dapat membuang toksin dari tubuh kita. Siapa saja yang memakan produk ini selama 3 hari berturut-turut, (dengan izin-Nya), orang tersebut akan mengalami pembersihan organ bahagian dalam secara menyeluruh.

Naturopathy adalah amalan perubatan yg berusaha memperbaiki kesihatan menerusi daya kesembuhan tubuh pesakit sendiri dan applikasi remedi semulajadi. Semua saluran termasuk pemakanan dan pelbagai kaedah rawatan alternatif digunakan bg mencapai tujuan tersebut. Istilah "naturopathy" mula di perkenalkan oleh Benedict Lust. Majoriti ahli naturopathy mengaggap kaedah mereka sbg pelengkap kpd perubatan konvensional/moden.

Fungsi Penyembuhan Alami:
Kenyataan mengatakan bahwa obat yang terbaik adalah makanan, terutama makanan organik. Melilea Greenfield Organik memiliki prinsip pengobatan modern yang memadukan unsur pembuangan toksin serta manfaat Makanan Organik untuk menggalakkan penyembuhan alami

Melilea Greenfield Organic Nutrition and Revitalex
Ialah makanan organik yang di anugerahkan denganpenghargaan "pencemaran sifar" 5 bintang. Ia merupakan pengganti khasiat makanan.Ia tidak boleh memulihkan penyakit TETAPI menyediakan nutrien untuk menjaga kesihatan.

Ia diperbuat daripada lebih 31 jenis sayuran organik, buah-buahan organik dan bijirin emas organik. Hasil tanaman ini kemudiannya dihancurkan menjadi serbuk dibawah keadaan suhu rendah tanpa kelembapan.

Melilea Greenfield dirumus khas oleh beberapa pakar semulajadi berdasarkan keperluan sel-sel manusia mengikut kadar tertentu, untuk membekalkan zat seimbang kepada pelbagai organ badan. Anda dapat mengembalikan kesihatan kerana kebolehan pemulihan semula jadi tersendiri. Kebolehan pemulihan semula jadi ini berpunca daripada makanan berkhasiat yang bebas daripada racun, ubat serangga dan campuran kimia.

Ingredients and specifications
Blond grain mix 22.67%
oat bran 11.40%
spirulina 9.71%
carrot 9.69%
spinach 6.75%
celery 4.24%
spices 4.12%
kelp 3.95%
swiss chard 3.89%
watercress 3.69%
papaya enzim 3.46%
hidrolized soy protin 3.24%
kale 3.19%
dulse 2.75%
ginger 2.62%
soy protin 2.46%
parsley 2.17%

« Last Edit: April 22, 2008, 07:34:41 AM by alia »

Offline se7en

  • Laksamana Muda
  • *
  • Posts: 3766
  • Karma: +55/-56
  • Last Login:July 10, 2014, 06:58:34 PM
  • tu7uh

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #1 on: April 08, 2008, 01:24:25 PM »
tgk, cam mahal jer produk nie....  :idea:
 "In 1969 I gave up women and alcohol. It was the worst 20 minutes of my life" - George Best

Offline semangatmelayu

  • Kepten
  • *
  • Posts: 2101
  • Karma: +3/-40
  • Last Login:April 28, 2012, 09:50:39 PM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #2 on: April 08, 2008, 01:54:03 PM »
berapa duit ni? :thumbsup: :biggrin5: :ihih:

Offline shukri77

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 435
  • Karma: +4/-1
  • Gender: Male
  • Last Login:July 14, 2014, 10:01:57 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #3 on: April 08, 2008, 02:16:06 PM »
berapa harga non-member? nak jadi member berapa dan harga member berapa?

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #4 on: April 09, 2008, 10:19:26 AM »
tgk, cam mahal jer produk nie....  :idea:

Tak le semahal mana kalau nak dibandingkan dgn nilai kesihatan yg akan kita perolehi.
Botol Kecil 4oz (RM55.50)
Botol Besar 16oz (RM198)

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #5 on: April 09, 2008, 10:23:24 AM »
berapa harga non-member? nak jadi member berapa dan harga member berapa?

Nak jadi member adalah dialu-alukan cuma RM20 seumur hidup. Harga member adalah dlm 15-20%. Boleh tau tinggal kat area mana sebab saya nak check center yg berhampiran.   

Offline Rkunie404jerk

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 217
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:March 01, 2008, 12:37:01 PM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #6 on: April 09, 2008, 10:31:26 AM »
Produk organik Melilea ni bagus untuk "cuci" usus esp usus besar..................... dulu aku ade pernah cuba , mini aku jadi ahli........................

Tapi....................... tapi.......................... kesan pembersihannya terlalu kuat.................. sampaikan kesan kopi tongkat ali yg ku minum abih........................ sampai mini aku suspense................. mana idaknya drop terus libido................. so sampai sekarang aku tak makan lagi...............

Tapi aku cadangkan boleh cuba bagi sesiapa yg nak cuba tu sebab response badan berbeza antara individu................ dan baik kalo dimakan dgn soya organik melilea................. sedap sehinnga meleleh air liur (sekarang pun aku tengah meleleh air liur nih)...................

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #7 on: April 09, 2008, 11:21:25 AM »
Sebab sebab peningkatan toksin

Kita biasa dengar tanggapan bahawa "makan minum itu rahmat", tanpa menyedari bahawa sesetengah masalah badan kita sebenarnya berpunca daripada tabiat makan.

Tiada hidupan di bumi ini melainkan manusia yang dikatakan bertamaddun sanggup mengambil makanan yang terlalu berasid (seperti daging, makanan diperhalus seperti nasi putih, roti, gula, manisan, makanan goreng dan berminyak, protein berlebihan dan lain lain) disebabkan terlalu banyak makan. Ini telah menyebabkan badan kita terlalu berasid serta penuh dengan makanan yang tidak tercerna, bertapai, reput dan tidak asli.

Makanan yang kita makan setiap hari mengandungi bahan bahan kimia seperti bahan awet, pewarna, antibiotik, perisa buatan, racun makhluk perosak dan lain lain. Kesemua makanan ini meningkatkan kandungan toksin di dalam badan kita.

Bagaimana toksin mula berkumpul di dalam tubuh manusia...?

1- Pengambilan makanan harian yang mengandungi bahan bahan pewangi,bahan awet,racun makhluk perosak,antibiotik dan baja kimia.

2- Kurang mengambil sayur sayuran danbuah buahan

3- Pengambilan ubat ubatan yang merbahaya

4- Cara masakan yang tidak betul

5- Ramuan yang membahayakan

6- Kurang bersenam

7- Tabiat tabiat negatif seperti merokok,meminum arak dan pengambilan kopi yang berlebihan.

Melilea organik adalah makanan organik yang paling asli, oleh itu tiada sebarang sekatan terhadap jumlah yang anda boleh makan.

Keracunan berterusan dalam tubuh boleh mengakibatkan :-

Tidak cukup tenaga bagi mental dan badan,
sakit kepala yang serius,
sakit tulang belakang,
lemah penglihatan,
saraf menggigil,
kelesuan yang teramat,
sakit otot,
tinnitus,
batuk kering dan
alahan kepada habuk.



Offline shukri77

  • Leftenan Madya
  • *
  • Posts: 435
  • Karma: +4/-1
  • Gender: Male
  • Last Login:July 14, 2014, 10:01:57 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #8 on: April 09, 2008, 01:18:31 PM »
berapa harga non-member? nak jadi member berapa dan harga member berapa?

Nak jadi member adalah dialu-alukan cuma RM20 seumur hidup. Harga member adalah dlm 15-20%. Boleh tau tinggal kat area mana sebab saya nak check center yg berhampiran.   

area jb, larkin. boleh turunkan berat badan ke

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #9 on: April 09, 2008, 01:50:53 PM »
area jb, larkin. boleh turunkan berat badan ke 


Centre yg ada kat Johor :
1. Tmn Molek Johor Bahru
2. Taman Intan, Kluang
3. Tmn Kulai Utama, Kulai
4. Tmn Tun Dr Ismail, Muar

Insya Allah kalau ikut betul2 peraturan yg disarankan.
Boleh msk website www.melilia.com utk maklumat lanjut.

Berminat nak jadi member .... nanti bg detail kat pm. Saya akan tolong daftarkan dan pos kit ahli. Kalau nak order terus pun ok, saya akan poskan.

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #10 on: April 09, 2008, 01:55:57 PM »
SOYA ORGANIK MELILEA
RM15.80 (500gm)



   
   bertenaga
   menguatkan sistem imun
   melindungi jantung
   bebas dr kolesterol
   khasiat sama spt susu ibu
   menguatkan tulang
   mengurangkan tekanan darah tinggi
   free laktosa - sesuai utk orang yg alah dgn protin susu lembu
   khasiat lebih dari protin lembu
   Untuk penderita gastrik susu soya Melilea adalah yang terbaik dari susu protin yang lain.
   Masalah sebu perut oleh angin juga dpt dihilangkan dgn segera
   Untuk yg menjaga diet, susu soya Melilea boleh mengenyangkan
   Untuk ibu yg menyusu, pengambilan soya dpt menambah air susu ibu.
   Untuk penderita thyroid , soya dan organiknya dpt menghilangkan keletihan, resah, kebengkakan di leher akibat thyroid.

Kenapa MELILEA soya paling terbaik ? Yang membezakan antara soya yg berada dipasaran. Walaupun anda menyediakan kacang soya segar di rumah, anda tidak dapat menyamai Kualiti susu soya yang berasal dari Heilongjiang.


1.   Di perbuat dpd kacang soya organik berkualiti premium dari Heilongjiang,China Heilongjiang china terkenal dgn alam persekitaran, sumber air serta kawasan tanah hitam yg bebas dpd pencemaran.

2.   Iklim yg sesuai untuk penanaman kacang soya menyumbang kpd penghasilan kacang soya yg bermutu. Untuk mendapatkan kacang soya yg berkualiti premium, setiap 100 biji kacang soya mesti mempunyai berat antara 22-24g, mengandungi lebih dpd 34% protin dn kurang dpd 14% air.

3.   Di proses dgn menggunakan teknologi yg tinggi. Nutrien asal kacang soya di    kekalkan dgn baik,tanpa penambahan sebarang perasa tiruan, pewarna tiruan atau bahan pengawet
4.   Diperbuat drpd kacang soya organik tidak terubahsuai secara genetik (non GMO)

5.   Kulit ditanggalkan untuk mendapatkan citarasa yg enak. Tunas dibuang sebiji demi sebiji

6.   Kacang soya terkenal dengan nilai gizinya yang kaya. Merupakan "protein lengkap", dan merupakan salah satu makanan yang mengandung 8 asid amino yang penting dan diperlukan oleh tubuh manusia.

7.   Tidak seperti makanan lain yang mengandungi lemak dan tidak dapat dicerna, kacang soya tidak mengandung kolesterol, mempunyai ratio kalori yang rendah dibandingkan protein dan bertindak sebagai makanan yang tidak menggemukkan bagi penderita obes.

8.   Kacang soya juga mengandung kalsium, zat besi, potasium, phosphorous, dan vitamin B kompleks. Merupakan salah satu yang mengandung protein tinggi, makanan berkalsium tinggi dipasaran, kacang soya juga unik kerana bebas dari racun kimia.

9.   Di perlukan teknik unik untuk mengupas kulit kacang dan pucuknya, supaya hanya 45% daripada kacang soya tersebut digunakan, dan sisa 55% lagi yang sebenarnya racun dan tidak berguna dibuang. Oleh sebab itu, kacang soya Heilongjiang lebih baik dan mengandung protein 16% yakni lebih tinggi

Nilai Nutrien KACANG SOYA

di atas sebiji kacang soya:-
18% asid lemak poll tak tepu
38% protein soya
15%karbohidrat
15% fiber
fitonutrien - lecithin, isoflaon dan saporin
mineral semulajadi -kalsium, magnesium, besi, fosforus, potassium, selenium dan zink

1.   kacang soya mempunyai skor asid amino yang di perbetulkan dalam kebolehcernaan protein(PDCAAS ) tertinggi iaitu 1.0. Ini bermakna protein kacang soya mempunyai profil protein yang lengkap dan merupakan sumber protein terbaik untuk menggantikan protein daging.

2.   kalsium boleh meningkatkan kepadatan dan kekuatan tulang untuk mencegah penyakit tulang rapuh (ostoporosis)

3.   isoflavon dpt mengurangkan paras kolesterol dan dapat mencegah kanser

4.   kacang soya dpt membekalkan vitamin yg bermanfaat spt vitamin B,D dan E

5.   lesitin soya dapat mempertingkatkan fungsi sel sel otak, serta    mencegah penyakit Alzheimer(nyanyuk)



Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #11 on: April 15, 2008, 01:59:42 PM »
APAKAH MAKANAN ORGANIK?

Makanan organik adalah dihasilkan oleh penternak-penternak yang menekankan penggunaan sumber-sumber boleh diperbaharui dan pemuliharaan tanah dan air untuk mengukuhkan kualiti alam sekitar untuk generasi-generasi akan datang.

Daging organik, ternakan, telur-telur, dan hasil tenusu, haiwan tersebut tidak diberikan antibiotik atau hormon pertumbuhan.

Makanan organik adalah dikeluarkan mengikut  piawaian yang tertentu. Untuk tanaman-tanaman, adalah ditanam tanpa menggunakan racun perosak konvensional, baja buatan, bahan buangan manusia, atau enapcemar kumbahan, dan telah diproses tanpa sinaran pengionan atau bahan perisa makanan.

Untuk haiwan, adalah dipelihara tanpa penggunaan antibiotik lazim dan tanpa menggunakan hormon pertumbuhan. Dalam kebanyakan negara, hasil organik tidak seharusnya diubah suai secara genetik.

Sebelum satu produk boleh dilabel "organik", pengesahan Government-approved hendaklah dibuat dengan memeriksa ladang untuk memastikan petani adalah berikut segala peraturan mustahak untuk memenuhi USDA norma-norma organik.



dipetik dari sumber
NATIONAL ORGANIK PROGRAM
« Last Edit: April 15, 2008, 02:14:01 PM by alia »

Offline alia

  • Kedet Kanan
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +0/-0
  • Last Login:February 28, 2008, 09:08:04 AM

  • Activity
    0%
Re: GREENFIELD ORGANIC (MELILIA)
« Reply #12 on: April 15, 2008, 02:05:46 PM »
Setelah memakan MELILEA GREENFIELD ORGANIK , seseorang harus berpuas hati apabila berlaku tanda-tanda reaksi. Sesetengah orang salah sangka bahawa ini akibat kesan sampingan produk. Lazimnya mereka yg mmg sihat tidak akan menunjukkan reaksi yang ketara. Mereka yang sakit terlalu tenat pun tidak akan menampakkan reaksi yang nyata sebab sel sel mereka sudah hampir tidak berfungsi. 

Reaksi pemulihan berlaku sebab tindakan di antara zat makanan dgn oksigen telah mengaktifkan semula organ organ yg selama ini tidak berfungsi (misal nya anda berasa sakit perut apabila kolon anda mula menyingkirkan najis yang lama tersumbat), atau menyebabkan sakit-sakit apabila toksin mula bergerak di tubuh anda (misalnya apabila sengal sengal tulang).

Ini boleh diibaratkan dgn membersihkan karat didalam paip air. Mula-mulanya, banyak karat yang mengalir keluar. Lama kelamaan, paip itu kembali bersih spt sediakala.

Tahap reaksi setiap individu berbeza-beza. Reaksi yang semakin kuat
menandakan tubuh seseorang itu semakin lemah. Oleh itu, seseorang harus bersabar apabila ini berlaku. Jika anda berhenti mengambil MELILEA ORGANIK GREENFIELD, anda mungkin akan hilang peluang memulihkan diri tanpa pengambilan ubat.


« Last Edit: April 15, 2008, 02:20:52 PM by alia »